top of page
Search
  • Writer's pictureVladimir Pejić

Asus ProArt X670E Creator WiFi Recenzija

Pre nego što počnemo sa testom matične samo treba naglasiti da ovaj test ide nakon svega onoga što se dešavalo vezano za Beta biose i raznorazne probleme sa njima, dakle za model iz testa koristim poslednji finalni bios, sa AMD 1.0.0.7.a AGESA mikrokod nadogradnjom koja rešava sve one probleme.

Dakle na testu se nalazi jedna od meni omiljenih ASUS ploča do sada, ProArt Creator X670E model, koju bih bukvalno želeo videti u svom računaru, dakle vrlo rado bih izbacio onaj Asrock koji sada imam napolje i stavio ovo. Jer u moru zaista preskupih AM5 modela, ova ploča je uspela da ponudi neverovatno mnogo po ceni koja se otprilike nalazi skoro na sredini one ukupne ponude - 515 evra je ova ploča kod nas trenutno, a sam raspon AM5 ploča ide od 80€ za A620 modele do neverovatnih 1400€ za najskuplje X670E varijante.

Da svakako ne pripada najvišoj klasi vidi se po VRM sekciji sa 18 virtuelnih faza i isto toliko 70A-mpernih MOSFETA, međutim ovo nije ploča za overklokere već za sve one koji se bave vrlo praktičnim sastavljanjem ekstremno funkcionalnog računara, jer to sam vam i ranije govorio - X670E čipset nudi ogromnu modularnost kod dizajniranja krajnjih ploča i kod onih već predstavljenih se to najbolje i moglo videti - pa lepo prođite kroz te recenzije ako vas zanima.

Ono što je ovde bitno su slotovi, X670E Creator će vam ponuditi oba grafička slota u PCIe 5.0 varijanti, a pored njih će i dva od ukupno četiri M.2 SSD-slota biti u takođe 5.0 formatu, dok su druga dva naravno 4.0 izdanje. Ovo je jako dobro pogotovo sada kad smo već videli i cene za prve 5.0 ssd-ove, koje su iznenađujuće niske. Najbolja stvar doduše je odlična podrška za bifurkaciju onih grafičkih slotova, što ova ploča takođe maksimalno podržava.

Drugi deo ove ploče koji je veoma bitan je i ova pozadinska sekcija sa konektorima gde vidimo čak sedam USB 3.2 Gen2 konektora, jedan USB C u duplo bržem Gen2x2 izdanju i onda još dva USB C konektora u četvorostruko bržoj 4.0 verziji koji su praktično AMD ekvivalent intelovog Thunderbolta. Inače na starijim modelima ASUS je čak plaćao punu Thunderbolt licencu čak i za AMD ploče, ali sada su ove nove konecije još brže.

Odmah do njih su vam i 2.5Gbit i 10Gbit Ethernet konekcije, od kojih 10-ka ne postoji ni na nekim skupljim ROG pločama poput Hero modela.

I sada već i zaštitni znak ovih CREATOR ploča je i DisplayPort ulaz, koji onda omogućava da se video signal dalje prenosi baš preko ovih možda i pristupačnijih USB 4.0 konekcija, koje su postale jako bitne profesionalcima i kreatorima. Mislim da to bukvalno daje odgovor zašto sam se ja npr naložio na baš ovaj model od kako je predstavljen zvanično.

Što se testiranja tiče, ja na raspologanju za ove namene imam regularni Ryzen 5 7600X i trenutno u studiju imam samo XMP sertifikovane DDR5 module, a pošto su ove komponente moje lično ja se svakako neću igrati sa nikakvim overklokovanjem niti ceđenjem poslednjih atoma snage iz ovakvih komponenti, sorry ali potrebni su mi za ostale testove, pa ovde mogu samo da vam prijavim brojke koje mi pokazuje HWInfo i to upravo i vidite na ekranu. Mislim da je jedini problem i bio sa EXPO memorijama i X3D procesorima, a ja ovde nemam ni jedno ni drugo, tako da ne mogu ništa od toga ni da testiram.

Što se tiče tih osnovnih stvari, sve radi normalno, benchmarci pokazuju potpuno normalne rezultate ništa ispod, ništa iznad, ali kao što rekoh ja ovde gledam neke druge stvari a to su one konekcije i ovakva ploča je apsolutno savršena i za zahtevnog korisnika/kreatora i za neke koji žele da prave kvalitetne serverske solucije malih razmera a opet na mnogo manjem budžetu od nekih profi rešenja. Tako da će ovo potpuno subjektivno iz samo takvih razloga za mene biti ploča za Platinu, jer mi neće izbiti tonu novca iz džepa, a nudi mi samo ono što mi zaista treba, bez nekih bezveznih dodataka koji samo dižu cenu.

14 views0 comments